EGOsing® - to innowacyjna metoda pracy z głosem, oparta na uświadomieniu naturalnych
procesów i działań naszego organizmu i logicznym kierowaniu zasobem odkrytego głosu.
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa
Lekcje Nauka Śpiewu EGOsing z Eleną Egorovą, Warszawa, Saska Kępa

 
 
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa
           
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Lekcje Nauka Śpiewu i Warsztaty Wokalne metodą EGOsing® Warszawa

CZYTAJ I ŚPIEWAJ:
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa NAUKA ŚPIEWU:
Wskazówki od Eleny

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 1:
CO w muzyce jest najważniejsze...?

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 2:
Filtry: każdy człowiek ma wielki głos.
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 3:
Koń zawsze przed wozem?

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 4:
NISZCZYCIELE GŁOSU

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 5:
Jak wybrać DOBREGO Nauczyciela

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 6:
Odkrywam tajemnice EGOsing.

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 7:
1 punkt - "KROWA NA LODOWISKU"

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 8:
2 punkt - "MÓWIĘ USTAMI NA CZUBKU GŁOWY"

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 9:
Głos to KOT

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 10:
3 punkt: "OD RAZU, NATYCHMIAST!"

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 11:
MÓZG - PRZYWÓDCA, CIAŁO - ARMIA

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 12:
Powszechna "SKUTKOWA" Emisja Głosu

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa

Lekcje lub Warsztaty w PREZENCIE

Prezentuj Lekcje Śpiewu lub udział w Warsztacie Wokalnym! Jak to zrobić? Napisz i zamów: info@egorova.pl

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa

Polub nas na Facebooku:
 

reklama:
 
Filtry: każdy człowiek ma wielki głos Każdy człowiek posiada wielki głos. Dowodem tego są dzieci: jak oni to robią? Czy oni specjalnie "mądrze" otwierają usta, czy profesjonalnie używają przepony?
Nie! Dziecko po prostu coś "mówi", bawi się, może przy tym być w różnych pozycjach, nawet stając na głowie a dźwięk, który powstaję, jest pełny, stabilny i jest dla nas, dorosłych, za głośny, nam "bolą uszy".
To jak to jest, że My jako dorośli czasami "walczymy" o duży głos, a jako dzieci, po prostu go mamy?
Co się z nami stało?
Nazywam ich - FILTRY.
Są to procesy psychiczne i fizyczne. Innymi słowami pewne "zapory" w głowie, które skutkują naszymi działaniami fizycznymi. Przykład: myślę przed śpiewaniem w domu: "co powie sąsiad?" - będę powstrzymywać głos.

Podstawowe FILTRY:

1. Wyciszenie.

Rodzice nas wyciszają. W dzieciństwie pierwsze co słyszymy: cii-i-i . I, zresztą, dobrze robią, bo jesteśmy głośni. Jednak niektóre dzieci mogą być nadwrażliwe i wystraszyć się. Lub rodzice mogę być delikatni, ale jeżeli usłyszymy "cicho!" tylko na "55 raz", to możliwe, że to "zapamiętamy". I wyciszymy się.
Jak by nie było jest to pierwszy czynnik który wpływa na nas i wycisza fizycznie i psychicznie.

2. Dostosowanie się strun głosowych.

Udowodniono naukowo, ze jeżeli kogoś słuchamy, Kopia Mona Lisy Leonardo Da Vinci namalowana uczniom wielkiego mistrza Francesco Melzi. to nasze struny/fałdy głosowe w dużo mniejszy sposób działają podobnie, jak u tego, kogo słuchamy. To tak, jak by odbieraliśmy jego śpiew, fizycznie, poprzez nasz aparat głosowy.
Jest to dobra i niedobra właściwość.
Dobra ponieważ znane jest mnóstwo przypadków nauczenia się śpiewu po przez słuchanie "dobrych" wykonawców. "Dobre" to są ci, którzy śpiewają pełnym głosem .
Nie dobra dlatego, że aparat głosowy razem z emisją głosu będzie kopiował sposób, manierę śpiewu innego wokalisty, a przecież ważne odkryć swój charakterystyczny głos z własnymi barwami. Więc tożsamość naszego głosu może wycierać się.
Z tych samych powodów wokalistom solowym odradza się śpiewanie w chórze.

3. Filtr społeczny.

My potrzebujemy aby nas kochali, akceptowali, na tym polega sens naszej ludzkiej istoty.
 
"Stwierdzono, że niemowlęta pozbawione przez dłuższy czas kontaktu z ludźmi (dotyk, troska pogłaskiwania) stopniowo popadają w nieodwracalne otępienie i w końcu giną z powodu powikłań chorobowych. … Na bazie tych obserwacji powstało pojęcie głodu bodźców (głód za miłością). Okazuje się, że najkorzystniejsze są bodźce, których dostarcza bliskość fizyczna - dotyk, pogłaskiwanie. …" Eric Berne, "W co grają ludzie".
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

Jesteśmy zależni od miłości i akceptacji

W społeczeństwie naszą potrzebę w miłości i akceptacji nieźle się wykorzystuje.
Wymyślają się ideały piękna, przykłady odpowiedniego zachowania - warunki naszej akceptacji. Jeżeli im nie odpowiadasz, to wszyscy wiedzą, że z tobą jest coś nie tak.
Na naszych kompleksach zbudowany jest cały biznes i, chyba, dźwig działania demokracji.

Głos - zwierciadło Ciebie.

Czy ulegasz presji społeczeństwa? Czy jesteś perfekcjonistą lub człowiekiem ambitnym? Jeżeli lubisz trzymać wszystkie sprawy w garści, zawsze panować nad sytuacją lub olewasz zdanie ludzi i robisz to co uważasz jest dobre dla ciebie - to wszystko będzie słychać w Twoim Głosie. Czy kochasz i akceptujesz siebie? Masz do siebie dystans, masz świadomość, że możesz popełniać błędy? To wszystko będzie słychać w twoim Głosie.
Czym bardziej dajesz sobie przestrzeń na błędy, na swoją wyjątkowość, tym dźwięczniejszy, pełny barw będziesz mieć głos.
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

4. Filtr mentalny

W każdym Państwie jest swój "dozwolony" poziom głośności.
U nas, w Polsce, na ulice, w transporcie miejskim, w kawiarni "dozwolony" jest pewien poziom głośności oparty "nasze poczucie normalności".

5. "Śpiew", wydobycie głosu.

Z pojęciem śpiewu nam kojarzy się … z magią. Trzeba coś z siebie wydobyć, wycisnąć. Tym bardziej, że przecież z tak wiele w "powszechnej" nauce śpiewu mówi się o przeponie, że musimy ją pracować, a znaczy używać siły. I wszyscy "wiemy", że aby wydobyć duży głos, to potrzebna jest duża siła.
To jest nieprawda, mit. Powiem więcej. To straszny mit, ponieważ szkodzi, zburza naturalną emisję głosu.
Dlatego proponuję Uczniom nie śpiewać, tylko mówić w tonacji.
Więcej o tym napiszę w kolejnych Lekcjach EGOsing.
 
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

Podsumowanie:Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa
Ja - to mój głos. W tej lekcje chcę pokazać więź pomiędzy psychiką a pracą z głosem. Przyczyny i powody nazwy metody śpiewu EGOsing.
EGO - część osobowości człowieka, która uświadamia się jako JA i kontaktuję się z światem zewnętrznym poprzez postrzegania i działania. "JA - to zestaw osobistych sił, z których to jedna, to druga wychodzi na pierwszy plan". Nitrze.
Sing - śpiew. Proces wydobycia głosu poprzez harmonijną współpracę narządów oddechowych, fonacyjnych i artykulacyjnych.
 
Zadania Domowe:
1. Obserwacja.
Obserwuj dzieci. W jaki sposób oni wydobywają głos?
Obserwuj ludzi wokół Ciebie. Zadaj sobie pytania: Jak oni mówią? Czy dźwięk który powstaję jest z powietrzem? Jeżeli tak, to jakie są tego przyczyny (niepełny głos lub za dużo siły)? Jakie procesy/filtry słyszysz? Spróbuj podzielić ich na psychiczne i fizyczne.
Jakie rozwiązanie proponujesz?
 
2. Spróbuj zawołać. Czy słyszysz pełny soczysty dźwięk bez powietrza? Jeżeli nie, to jakie są tego przyczyny? Opisz przyczyny wykorzystując tabelę niżej.
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa
 
3. Zadaj sobie pytania:
Jak ja odnoszę się do siebie? Czy siebie szanuję? Czy daję sobie prawo na błędy?
Jakie fizyczne Filtry/Procesy spowodowane strachem przed złą oceną innych, przed zrobieniem błędu?
Swoboda ludzi wokół Ciebie kończy się tam gdzie zaczyna się Twoja swoboda. Czy dajesz sobie prawo na "bycie sobą"? Jesteś asertywny? Jak to wpływa na Twój Głos?

    
© 2017 EGOsing® Elena Egorova (Radzimowska).
Wszystkie prawa zastrzeżone. Żadna część niniejszych materiałów i informacji otrzymanych podczas warsztatów / szkoleń / zajęć indywidualnych
nie może być wykorzystana, kopiowana, publikowana bez pisemnej zgody Eleny Egorovej (Radzimowskiej).
Rating@Mail.ru