EGOsing® - to innowacyjna metoda pracy z głosem, oparta na uświadomieniu naturalnych
procesów i działań naszego organizmu i logicznym kierowaniu zasobem odkrytego głosu.
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa
Lekcje Nauka Śpiewu EGOsing z Eleną Egorovą, Warszawa, Saska Kępa

 
 
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa
           
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Lekcje Nauka Śpiewu i Warsztaty Wokalne metodą EGOsing® Warszawa

CZYTAJ I ŚPIEWAJ:
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa NAUKA ŚPIEWU:
Wskazówki od Eleny

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 1:
CO w muzyce jest najważniejsze...?

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 2:
Filtry: każdy człowiek ma wielki głos.

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 3:
Koń zawsze przed wozem?

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 4:
NISZCZYCIELE GŁOSU
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 5:
Jak wybrać DOBREGO Nauczyciela

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 6:
Odkrywam tajemnice EGOsing.

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 7:
1 punkt - "KROWA NA LODOWISKU"

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 8:
2 punkt - "MÓWIĘ USTAMI NA CZUBKU GŁOWY"

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 9:
Głos to KOT

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 10:
3 punkt: "OD RAZU, NATYCHMIAST!"

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 11:
MÓZG - PRZYWÓDCA, CIAŁO - ARMIA

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 12:
Powszechna "SKUTKOWA" Emisja Głosu

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa

Lekcje lub Warsztaty w PREZENCIE

Prezentuj Lekcje Śpiewu lub udział w Warsztacie Wokalnym! Jak to zrobić? Napisz i zamów: info@egorova.pl

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa

Polub nas na Facebooku:
 

reklama:
 

Kiedyś zniszczono mi głos. Trudno wyrazić słowami co przeżywałam.
 
Swoje życie od dzieciństwa łączyłam ze śpiewem. Z trudem dostałam się do najbardziej prestiżowej szkoły śpiewu w Moskwie na oddział "Śpiew solowy". Byłam dumna: z, około, 300 osób z całej Rosji dostało się 5 - 3 chłopaków i 2 dziewczyny (koleżanka na moim oddziale była z Syberii).
Dostałam się jako sopran koloraturowy (najwyższy). Za pół roku jednak przeniesiono mnie do "szuflady" mezzosopranów (niski głos). Uczono mnie prawidłowemu otwieraniu ust, prawidłowemu oddechu ( - "Przyj!", - krzyczała nauczycielka). Ale ta cała nauka na mnie "nie działała". Czułam, że tylko jeszcze bardziej mnie "rozregulowuje" i destabilizuje. Ze skali głosu około 3 oktaw pozostało mnie 4-5 tonów, które nie wiedziałam jak śpiewać. Mówiona mnie: "Elena, tobie najlepiej śpiewać w trio, aby byłaś mniej słyszalna." Później zauważyłam, ze problemy ze śpiewem byli nie tylko moim problemem.
 
Dalej była wielka muzyczna przerwa. Zdobyłam inny zwód. "Odratowałam" głos. Pomogłi mnie w tym kilka lekcji u wielkiej Nauczycielce śpiewu, lekarce, Pani (Świętej pamięci),- Marii Władimiriwnej Sierowej. Ona także zainspirowała mnie później do stworzenia metody EGOsing - ale o tym opowiem w kolejnych lekcjach.
 
Po latach zrozumiałam, ze dzięki temu doświadczeniu, potrafię pomoc tym, którzy znajdują się w podobnej sytuacji jak ja kiedyś. Wyjść z "tego" trudno, ale możliwe. Trudno, ponieważ zastajemy z wielu złymi nawykami-odruchami, a głos to nie zespół mięśni, nie można go "siłą" wykierować na potrzebny tor - takie podejście tylko pogłębię błędy. Zostaję myśl, koncentracja, ale odruch i tak będzie robił swoje; dlatego między innymi bez cierpliwości, samoakceptacji, głos trudno odzyskać. Wszystko małymi kroczkami..
 
Oprócz smutnego doświadczenia, po latach został mi żal i gniew wobec takich ludzi, którzy podchodzą do swojej pracy tak nieodpowiedzialne, niszcząc swoim Uczniom czasami całe życie. Więc, pozwolę sobie nie powstrzymywać ostrych słów w ich adres.
 
Nazwę ich wrednie: NISZCZYCIELI GŁOSU.
Kim oni są? Nauczają Śpiewu różne ludzie: zaczynając od wspaniałych wokalistów (klasycznych i rozrywkowych) i kończąc tymi, kto skończył szkołę aktorską (lub po prostu kurs!) i myśli, ze wiedza o dykcji i artykulacji, to cała emisja głosu (o oddychaniu i "takie tam" przecież można poczytać w Internecie).
 
W Lekcje 2 pisałam o Filtrach głosowych, procesach fizycznych i psychicznych, które wpływają na moje spojrzenie na świat, moje wartości, moją niezależność od oceny innych i, w rezultacie na co robię z własnym głosem. Głos - to zwierciadło mnie.
Więc, logiczne myląc, aby odkryć swój prawdziwy głos, dobrze by było cofnąć się do stanu dziecka. Spróbować powiedzieć/zaśpiewać jeszcze przed Filtrami, przed strachami, spięciami i "złymi" nawykami.
Zamiast tego często dodajemy kolejne Filtry:

"Standardowa" nauka śpiewu: 2 podejścia

1. Podejście sportowe.

Niestety, jest to częste podejście nie tylko nieodpowiedzialnego nauczyciela, ale i leniwego ucznia.
Chodzi o to, ze praca ze swoim Ja/Ego jest najcięższa. A przecież głos, to nasze ciało, stan którego ma prostą zależność od naszego stanu psychicznego! (Lekcja 2).
 
Większość ludzi chce otrzymać tylko parę ćwiczeń, sprytnych "technik" - okropne pojęcia, dla leniuchów, - które w magiczny sposób, nie zagłębiając się w skomplikowane procesy naszego ciała, "włączy" głos. Otrzymując drogowskaz, zaczynają ćwiczyć, jak w siłowni, pracując mięśniami a nie "głową". Wynik: powietrze w głosie/niedomykanie się strun głosowych, guzy na strunach, zmniejszenie się skali, nieczyste śpiewanie - najczęściej zaniżanie.
 
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

Wytłumaczę to jeszcze inaczej.
Każdy z nas ma swoje doświadczenie. To nasza prawda, nasze przeżycia - ufamy naszemu bagażu życiowemu. Przykład: ja wiem jaki mam głos, co umiem, co nie. Mam także swoje strachy, ponieważ wiem, które dźwięki mnie nie wychodzą. Jeżeli zaczniesz ćwiczyć bezmyślnie, sportowo, to jak gumę "rozciągasz" to swoje doświadczenie co powoduje utrwalenie istniejących błędów, jeszcze bardziej ogranicza nasze możliwości (na przykład, jeżeli nie ćwiczysz - cofasz się).
 
Metoda emisji głosu EGOsing uruchamia aparat głosowego w sposób odruchowy co powoduję tworzenie nowego doświadczenia, ponieważ używasz prawdziwe, pełne możliwości swojego głosu (szczegóły w kolejnych Lekcjach).

2. Podejście doświadczeniowe.

Myślimy: "jeżeli nauczyciel ładnie śpiewa, to potrafi dobrze uczyć".
Przykład.
"Ja, Elena, powieźmy, ładnie śpiewam. Jak ja śpiewam, to wiem co robię (tak mi się wydaje) i ta praca powoduję ze głos "fajnie" brzmi. To jest moja prawda.
Ja z całego serca chcę, aby moje Uczniowi śpiewali jak najlepiej. Zależy mnie na tym.
Używając "moją prawdę" i moje doświadczenie będę tłumaczyć Uczniowi, co dokładnie ma zrobić, ponieważ wierze, że ten sposób zadziała - na mnie działa!"
 
Pytanie: Czy mój sposób, któremu ufam, "zadziała" na innych ludziach?
Odpowiedź: Może, ale NIE MA GWARANCJI.

 
Każdy z nas jest wyjątkowy. Jesteśmy różne. Mamy te same narządy, ale
"kompletność" naszego ciała nie gwarantuję identyczną ich pracę.

Podobne, ale różne:
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

Są mnóstwo wspaniałych piosenkarzy, śpiewaków, które mają przepiękny głos, ale jeżeli prowadzą naukę śpiewu opierają ją na swoim wokalnym doświadczeniu, to taka nauka może mieć fatalne skutki dla uczniów.
 
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

Konsekwencje takiego podejścia do nauki: zaburzenie własnej, naturalnej emisji głosu, strata własnej osobowości w głosie, swojego stylu. Taki sposób prowadzi do "kopiowania" barw głosu nauczyciela, a nie odkrycia prawdziwych możliwości wokalnych Ucznia.
 
Warto zauważyć , ze często nauczycieli śpiewu mieszają "sport" z "doświadczeniem"; o wynikach takiej nauki, już pisałam.
 
Na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniu DOBREGO nauczyciela śpiewu?
O tym w kolejnej Lekcji już za kilka dni.

    
© 2017 EGOsing® Elena Egorova (Radzimowska).
Wszystkie prawa zastrzeżone. Żadna część niniejszych materiałów i informacji otrzymanych podczas warsztatów / szkoleń / zajęć indywidualnych
nie może być wykorzystana, kopiowana, publikowana bez pisemnej zgody Eleny Egorovej (Radzimowskiej).
Rating@Mail.ru