<
 

 
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
EGOsing® - to innowacyjna metoda pracy z głosem, oparta na uświadomieniu naturalnych
procesów i działań naszego organizmu i logicznym kierowaniu zasobem odkrytego głosu.
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
           
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Lekcje i Warsztaty Wokalne metodą EGOsing, Warszawa

CZYTAJ I ŚPIEWAJ:
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa NAUKA ŚPIEWU:
Wskazówki od Eleny

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 1:
CO w muzyce jest najważniejsze...?

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 2:
Filtry: każdy człowiek ma wielki głos.

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 3:
Koń zawsze przed wozem?

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 4:
NISZCZYCIELE GŁOSU

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 5:
Jak wybrać DOBREGO Nauczyciela

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 6:
Odkrywam tajemnice EGOsing.

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 7:
1 punkt - "KROWA NA LODOWISKU"

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 8:
2 punkt - "MÓWIĘ USTAMI NA CZUBKU GŁOWY"
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 9:
Głos to KOT

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 10:
3 punkt: "OD RAZU, NATYCHMIAST!"

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 11:
MÓZG - PRZYWÓDCA, CIAŁO - ARMIA

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa Lekcja 12:
Powszechna "SKUTKOWA" Emisja Głosu

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa

Lekcje lub Warsztaty w PREZENCIE

Prezentuj Lekcje Śpiewu lub udział w Warsztacie Wokalnym! Jak to zrobić? Napisz i zamów: info@egorova.pl

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warsztaty Wokalne, Warszawa

Polub nas na Facebooku:
 

reklama:
 

2 punkt Emisji Głosu EGOsing - MÓWIĘ USTAMI NA CZUBKU GŁOWY

Lekcja Śpiewu 8.
2 punkt Emisji Głosu EGOsing -
"MÓWIĘ USTAMI NA CZUBKU GŁOWY".

Długo zabierałam się do napisania tego artykułu. Dla mnie jest to najważniejszy i, dlatego bardzo trudna Lekcja. Na lekcjach, tłumacząc temat mówienia na czubku głowy dopełniam go artykulacją, fizycznymi przykładami (rzucam ołówki itp. : ), różnymi minami - staram się to wytłumaczyć całym ciałem. A tu mam tylko do słowa. No cóż, z pokorą publikuję.
 
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

 
To usłyszałam od wielkiej nauczycielki śpiewu, lekarza Marii Vladimirovnnoj Sierovoj. Miałam w tedy 15 lat. Szczęśliwie przyjęła mnie na lekcje, ale na tylko 15 minut (to była bardzo starsza Pani i miała wiele uczniów). Słysząc takie polecenie "Mów ustami na czubku głowy! - pomyślałam: O co chodzi??". Dalej na wszystkie moje próby słyszałam: "Nie! Nie tak. Ustami na czubku głowy!".
Gdy straciłam nadzieje ze mi się uda, ponieważ wszystkie moje "wizje" ust na czubku głowy skończyły się a 15 minut dobiegali końca, to odpuściłam wszystko i byle jak powiedziałam "ustami na czubku głowy" a Maria Vladimirovna oznajmiła: "Dobrze! Zuch! Zapamiętaj to!"
 
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

 
Co dalej było ze mną i jak zamiast iść prostą, przygotowaną dla mnie drogą, błądziłam na własne życzenie, opowiem kiedyś w rozdzielę "O mnie". Teraz skup my się na podstawowym 2 punkcie Emisji Głosu EGOsing:
 
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

 
Co się dzieję gdy mówię "ustami na czubku głowy"?
Mówiąc "ustami na czubku głowy" uruchamiamy aparat głosowy w najlepszy sposób na chwilę obecną (Lekcja 6).

Co powoduje mówienie na czubku głowy:

1. Dźwięk kieruję się do góry trafia w rezonatory, "maskę wokalną" i bezwysiłkowo brzmi.

Zacznij my od początku, od budowy aparatu głosowego.
W krtani, jak w obronnej wierze, znajdują się struny głosowe.Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa
Po wpływem ciśnienia napierającego z tchawicy, powietrza struny smykają się - powstaje dźwięk. Ale w krtani on nie nagłośnia się. Ta funkcja jest "zastrzeżona" dla rezonatorów.
Rezonatory są dwóch rodzajów: piersiowy (o niego nie musimy się martwić, działa on automatycznie: większość rejestru męskiego głosu oraz dolne, "piersiowe" dźwięki kobiece - to królestwo, w którym panuje rezonator piersiowy) i głowowy/czołowy.
No właśnie głowa nas interesuję najbardziej. Rezonatory czołowe to są wszystkie zatoki i komory, jednym słowem puste miejsca: my, wokaliści, zawsze możemy powiedzieć: "Wokalista nie myśli: musi dbać o pustą głowę - rezonatory wokalne!" ;)
 
Podsumowanie: gdy mówię "chcę powiedzieć ustami na czubku głowy", to dźwięk kieruję się do góry, trafia w rezonatory, "maskę wokalną" i bezwysiłkowo brzmi. Jak by dołączyło się pudło rezonacyjne.

2. Odwracam uwagę od ust i oni zaczynają ruszać się naturalnie, zgodnie z moją przyrodą.

Każdy z nas oddycha. Robimy to naturalnie i odruchowo. Okazuje się, że możemy łatwo tą naturalną wygodę stracić. Spróbuj zwrócić uwagę na to jak oddychasz, jak głęboko czy płytko, szybko czy wolno? Zacznij oddychać tak jak twoim zdaniem ciało robi to odruchowo: nie za głęboko, nie za szybko - oddychać "głową", kierując myślami ruch mięśni.
 
Pytanie: Czy oddychając w ten sposób zachowasz harmonię i wygodę jaką mamy gdy oddychamy odruchowo?
Odpowiedź: Nie.
 
Człowiek ma niepodzieloną uwagę - potrafimy dobrze robić tylko jedno działanie na raz.
 
W naszym organizmie zachodzą procesy wewnętrzne i zewnętrzne. Przykład z oddychaniem pokazuje, że zauważamy i pilnujemy tylko działania zewnętrzne: podczas gdy kontrolujemy swój oddech może zmienić się nam ciśnienie, będzie inne tętno, więc mój organizm potrzebuje inne, szybsze tempo oddychania.
 
Potrafimy zauważyć i kontrolować tylko DZIAŁANIA ZEWNĘTRZNE naszego organizmu. Nie wiemy "co się dzieje" wewnątrz nas.
 
W ten sposób obalam wszystkie metody śpiewu, które narzucają "prawidłowe działanie aparatu głosowego". Czy potrafimy nauczyć się PRAWIDŁOWO śpiewać? Co znaczy "prawidłowo" i czy będzie "ono" pasowało do moje przyrody? Nazywam takie podejście nauką SKUTKOWĄ, bo uczą naśladować zauważone skutki śpiewu wielkich wokalistów, którzy śpiewają "prawidłowo". Ale o tym w kolejnych artykułach.
 
Zaśpiewanie tylko jednej litery "A" są mnóstwo sposobów - cała nasza niezliczona fantazja będzie szukała tego jednego wygodnego, dźwięcznego, "prawidłowego".
Który z nich jest "mój, naturalny"?
"Ok, znalazłam!" - a za tydzień zaczyna boleć gardło - "Jednak trzeba jeszcze poszukać… "
 
Podsumowanie: Dlatego mówienie "ustami" na czubku głowy powoduje, że odwracasz uwagę od ust i oni zaczynają ruszać się naturalnie, zgodnie z Twoją przyrodą.
 
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

Często zaczynając naukę śpiewu od poszczególnych "cegieł" takich jak dykcja, artykulacja, oddychanie, postawa, interpretacja itd. "zapominamy" o całości - co budujemy? Rozproszona uwaga zaburza naturalne działania ciała, "wzbogacając" ją o strachy i brak zaufania do głosu.
 
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

3. Dźwięk przed dykcją.

Dykcja i artykulacja ograniczają głos. Skutki tej pracy przed pracą nad dźwiękiem pisałam w Lekcje 3. Gdy mówię sobie: "tych ust tu nie ma, oni znajdują się na czubku głowy" i mówię ustami na czubku głowy, nigdy dykcja nie będzie pierwsza a w wyniku tego dźwięk będzie soczysty, pełny naturalnych alikwot.

4. Diagnostyka niedomykania się strun głosowych.

Niedomknięte struny, to powietrze w głosie. Gdy mówię "tych ust tu nie ma, oni znajdują się na czubku głowy" - nie będzie wychodziło powietrze razem z głosem, BO ICH "TU" NIE MA.

5. Prawidłowy odruchowy oddech.

Gdy mówię wyobrażonymi ustami na czubku głowy, będę chciałam troszeczkę opuścić głowę - przecież mówię do widza, który jest przede mną. Więc już nie zrobię najgorszego oddechu: żebrowego. Bezwładność ogranicza. Mówienie na bezwładności spowoduję że zrobisz odruchowo delikatny oddech przeponowo-żebrowy i nawet go nie zauważysz.
 
Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

Dodatkowe wskazówki:

1. Mówienie w tonacji na czubku głowy jest trudne, ponieważ jest to praca nad koncentracją.
Kiedy się uda, to poczujesz "na twarzy" pełny głos, który miło "uderzy", zrobisz to odruchowo i pracy nie poczujesz. Głos będzie duży, ale ze zdziwieniem zauważysz, że nie korzystałeś z mięśni, z siły. Będzie to twój, naturalny i niezwykle prosty sposób. Jak wszystko genialne - jest proste. Tylko nie będziesz wiedział co dokładnie zrobiło twoje ciało - i dobrze.
Pamiętaj: Twoja uwaga, obserwacja działań ZABURZA pracę aparatu głosowego.
 
2. Nie staraj się zapamiętać jak działało twoje ciało podczas mówienia na czubku głowy, ponieważ będziesz "kopiować wszędzie ogórki" - Lekcja 6. Zrób 3 punkty Emisji głosu EGOsing i od początku uruchomisz swój głos w najlepszy sposób na chwilę obecną.
3. Mówienie na czubku głowy - to 100% Twojej ciężkiej pracy. Samo skupienie się nie wystarczy. Twoja myśl zmusi aparat głosowy do działania, do stworzenia nowego doświadczenia, śpiewania / mówienia w tonacji na możliwości strun głosowych (Lekcja 4), twojej indywidualnej przyrody.
 
4. Jeżeli mówienie na czubku głowy nie wychodzi, to znaczy że jesteś jeden/na z wielu i idziesz naturalnym spokojnym tropem. Każdy z nas ma swoje doświadczenie, wie co umie a co nie, ma swoje strachy, swoje przyzwyczajenia, uprzedzenia. Mamy mnóstwo Filtrów Głosowych - psychicznych i fizycznych (Lekcja 2). I na to wszystko mamy tylko jedno narzędzie: myśl, koncentracja.
Dlatego to że nie wychodzi - TO NORMALNE.
Ważna jest praca głowy - myśl. Ćwicz myśl, koncentrację, a głos za jakiś czas i tak podporządkuje się.
 
5. Jeżeli jesteś ambitny/na, to mówienie na czubku głowy będzie dla Ciebie podwójnie trudniejsze.
Głos nie da się zmusić - siła jeszcze bardziej blokuje, więc słowo "muszę" będzie oddalało Ciebie od pozytywnego rezultatu. Rada - podejść do pracy na luzie, z nieodpowiedzialną odwagą, lekko i z pokorą.
 
Życzę cierpliwości, wytrwałości i sukcesu!


    
© 2017 EGOsing® Elena Egorova (Radzimowska).
Wszystkie prawa zastrzeżone. Żadna część niniejszych materiałów i informacji otrzymanych podczas warsztatów / szkoleń / zajęć indywidualnych
nie może być wykorzystana, kopiowana, publikowana bez pisemnej zgody Eleny Egorovej (Radzimowskiej).
Rating@Mail.ru