EGOsing® - to innowacyjna metoda pracy z głosem, oparta na uświadomieniu naturalnych
procesów i działań naszego organizmu i logicznym kierowaniu zasobem odkrytego głosu.
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa
Lekcje Nauka Śpiewu EGOsing z Eleną Egorovą, Warszawa, Saska Kępa

 
 
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa
           
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Lekcje i Warsztaty Wokalne metodą EGOsing, Warszawa

CZYTAJ I ŚPIEWAJ:
Lekcje Nauka Śpiewu, Warsztaty Wokalne 2017, Warszawa NAUKA ŚPIEWU:
Wskazówki od Eleny

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa Lekcja 1:
CO w muzyce jest najważniejsze...?

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa Lekcja 2:
Filtry: każdy człowiek ma wielki głos.

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa Lekcja 3:
Koń zawsze przed wozem?

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa Lekcja 4:
NISZCZYCIELE GŁOSU

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa Lekcja 5:
Jak wybrać DOBREGO Nauczyciela

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa Lekcja 6:
Odkrywam tajemnice EGOsing.

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa Lekcja 7:
1 punkt - "KROWA NA LODOWISKU"

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa Lekcja 8:
2 punkt - "MÓWIĘ USTAMI NA CZUBKU GŁOWY"

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa Lekcja 9:
Głos to KOT

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa Lekcja 10:
3 punkt: "OD RAZU, NATYCHMIAST!"

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa Lekcja 11:
MÓZG - PRZYWÓDCA, CIAŁO - ARMIA

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa Lekcja 12:
Powszechna "SKUTKOWA" Emisja Głosu
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa

Lekcje lub Warsztaty w PREZENCIE

Prezentuj Lekcje Śpiewu lub udział w Warsztacie Wokalnym! Jak to zrobić? Napisz i zamów: info@egorova.pl

Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa
Emisja Głosu, Nauka Śpiewu, Higiena i Sztuka Wokalna, Warszawa

Polub nas na Facebooku:
 

reklama:
 
Lekcja 12 - Powszechna SKUTKOWA Emisja Głosu

Lekcja Śpiewu 12.
Powszechna
"SKUTKOWA"
Emisja Głosu

Dziś chcę obalić kolejny mit o śpiewie a zarazem kolejnym razem "zmusić" Ciebie do zastanowienia się i obserwacji.

"Prawidłowe zasady" klasycznej nauki śpiewu / emisji głosu.

Na czym opiera się klasyczna, standardowa wiedza o emisji głosu, o "prawidłowym" śpiewie?
Odpowiedź jest prosta:
1. Oglądamy najwybitniejszych wokalistów świata.
2. Zadajemy się pytaniem: jak oni to robią?
3. Opis zauważonych działań - to nasza recepta i plan na udaną naukę śpiewu.

Tak? Co Ty na to? Logicznie? Prawidłowo?

Jeszcze raz.
Po zrobieniu spisu genialnych śpiewaków i obserwacji ich (jak oni to robią?) okazuje się, że oni wszyscy robią jakiś taki "swój" oddech (może być, że każdy trochę inaczej, ale będziemy szukać wspólnych cech), jakoś specyficznie otwierają usta, mają dobrą dykcję, wydaje się, że mają uniesione podniebienie, swobodne gardło i mnóstwo innych drobiazgów, tak ważnych (a może i nie aż tak ważnych, przecież tego wiedzieć nie możemy) dla "prawidłowej" pracy aparatu głosowego.

I oto, wuala - "PRAWIDŁOWA" NAUKA ŚPIEWU / EMISJI GŁOSU!

Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

W Internecie można znaleźć mnóstwo książek opartych o taką wizję nauczania, przecież Oni właśnie tak robią (!) a szukając nauczyciela śpiewu najczęściej trafimy na naukę-mieszankę tych "prawidłowych" zaobserwowanych zasad.

Piszę tą "prawidłowość" w cudzysłowu, ponieważ w tym artykule chcę w nią razem z wami zwątpić. Takie podejście do emisji głosu nazywam - NAUKĄ SKUTKOWĄ.

Tak jest. Uważam, że zaobserwowane zewnętrzne ruchy, działania aparatu głosowego wielu wybitnych Wokalistów są SKUTKAMI, a nie PRZYCZYNAMI wydobycia pięknego pełnego barwnego głosu.
Dlaczego tak myślę?

Odpowiem po przez przykład.
Gdy już wiem wszystkie "prawidłowe zasady" czyli "prawidłowy": oddech, dykcja, artykulacja, kształt i ruch ust, żuchwy, ułożenie języka, ruchy ciała, postawa i mnóstwo innych, to oczywiście zacznę to wszystko robić. Oczywiście mogę poszukać odpowiedniego nauczyciela i to nie będzie trudne, ponieważ różnica podejścia do nauki różnych nauczycieli, to różnica kolejności ważności jednej zasady przed drugą co w całości daję podobną drogę rozwoju wokalnego.

A teraz wejdźmy w to głębiej. Elena Egorova, 2013
Ja, Elena, mam wykształcenie klasyczne, dokładnie ukończyłam odział "śpiew solowy" dlatego wybiorę przykład z dziedziny nauki śpiewu klasycznego, z własnego doświadczenia.
Gdy słuchamy śpiewaczek operowych, to w ich śpiewie ewidentnie słychać tak zwane "okrągłe" lub podniesione podniebienie ( w Polsce spotkałam się z nazwą "gorący ziemniaczek"). Stąd kolejny punkt "prawidłowej" emisji: nauczycieli proponują podnosić podniebienie aby uzyskać podobny, okrągły dźwięk jak u światowych śpiewaków.
Gdy w Moskwie uczono mnie śpiewu, także spotkałam się z tym i pamiętam jak ćwiczyłam "gorący ziemniak". W wyniku, dźwięk chował się do tyłu głowy od strony gardła, i naprawdę robił się bardziej "operowy", tylko ciężki, trudny do opanowania, zaniżony. Głęboka lokacja dźwięku powodowała pogorszenie ruchliwości ust i szczęki co negatywnie wpływało na dykcje. Dodatkowo razem z głosem było słychać powietrze czyli powstawało niedomykanie się strun głosowych.
Później "leczyłam się" z tego długo, ponieważ, jak pisałam w poprzednich artykułach, aparat głosowy nie da się "wyprostować" na siłę, mięśniami można tylko pogorszyć stan i potrzebna oparta na koncentracji, myśli (czytaj artykuł "Głos to Kot").

Podsumuj my, co się stało? Dlaczego ewidentnie obserwowane działania aparatu głosowego Wielkich Wokalistów nie da się "bezkarnie" powtórzyć, skopiować?

Odpowiedź: ponieważ obserwowane działanie jest SKUTKIEM wielu nie tylko zewnętrznych, ale i wewnętrznych procesów, o których często zapominamy. Śpiew - to wynik harmonijnej pracy całego ciała, "dogadania się" poszczególnych organów w partnerskiej obopólnej pracy. Nie można skopiować i do obcego organizmu włożyć jakieś jedno zaobserwowane działanie - może nie pasować i rozreguluję nawet te wcześniej działające elementy!
To jak, zachwycając się i zazdroszcząc, wyjąć z obcego samochodu wymarzony element i próbować włożyć go do swojego - 99% nie zadziała, a nawet masz niebezpieczeństwo zniszczenia tego co miałeś.

Lekcje Nauka Śpiewu Warszawa

Dodam więcej. Wspomnę o znanych "problemach" powszechnego, SKUTKOWEGO podejścia do emisji głosu. Jak pisałam wcześniej "prawidłowych zasad" jest tak wiele, i nasuwa się pytanie: czy potrafimy kontrolować wszystkie te czynniki naraz? Kolejne pytanie: czy jesteś pewien na 100%, że wszystkie te zasady będą pasować do twojego jedynego w swoim rodzaju, wyjątkowego ciała, twojego konkretnego przypadku?

Posumowanie.

Gdy obserwujemy Wokalistę, zauważamy tylko to, co widzimy - działanie procesów zewnętrznych, wynik końcowy wieloletniej wokalnej pracy. Profesjonalista-Śpiewak wydobywa głos lekko, płynnie, wydaje się nie traci na tę pracę zbyt dużo sił a dźwięk głosu zaskakuję, porusza.
Niestety, że smutkiem muszę stwierdzić, że "skutkowe" podejście klasycznej nauki śpiewu, emisji głosu jest niczym innym jak szkodliwym biegiem na skróty, używając "ściągawki" i kopiując wyniki pracy Wielkich Muzyków, którzy harowali na swój sukces wiele lat.
W ten sposób przyuczamy psychikę do szybkich tanich sukcesów i niszczymy głos, własną przyrodę.

A gdzie są PRZYCZYNY?
Co robić by odkryć swój prawdziwy głos, nauczyć się im umiejętnie kierować by wszystkie narządy harmonijnie działali ze sobą, wykorzystując własną wyjątkowość?
Mówić ustami na czubku głowy - czyli ćwiczyć 3 punkty Emisji Głosu EGOsing (Lekcja 11). W ten sposób twój aparat głosowy zostanie uruchomiony w sposób naturalny, będzie pracował "jak zegar" a ty nie będziesz zmuszony do kontrolowania wielu czynników, tylko jednego jedynego - czytaj więcej w artykule "Lekcja 6. Odkrywam tajemnice EGOsing".

I wiecie co?
Jak śpiewam (- mówię ustami na czubku głowy w tonacji), razem z innymi odruchowymi zewnętrznymi działaniami można zaobserwować także moje, indywidualne, Elenowskie, podniesione podniebienie, delikatnie okrąglące dźwięk. Tylko ja nie robię tego specjalnie, robi się to samo, skutkowo. :
Przyczyny są TU (Lekcja 6).


    
© 2017 EGOsing® Elena Egorova (Radzimowska).
Wszystkie prawa zastrzeżone. Żadna część niniejszych materiałów i informacji otrzymanych podczas warsztatów / szkoleń / zajęć indywidualnych
nie może być wykorzystana, kopiowana, publikowana bez pisemnej zgody Eleny Egorovej (Radzimowskiej).
Rating@Mail.ru